fredag 29 november 2013

DOLLYWOOD

Bestämde mig till slut för att använda dockor med mera färg, valde därför mina ”Franciedockor” (Mattel) som har en färgstark och lite galen garderob; med 24 dockor och outfits tränade jag på att få till rörelse genom att fota/animera en modekavalkad med kläder från åren 1966 – 1970, de kommer dock inte i kronologisk ordning.
 

 
Det blev till slut en liten film, men metoden är som sagt tidskrävande; filmen på 1:38 minuter innehåller ca 440 bilder, och då har jag ändå relativt lång visningstid på varje bild. När man arbetar i denna skala ger en liten rörelse eller vridning ett relativt stort utslag på bilderna, tycker det blev lite bättre efter hand då jag lärt mig vad som fungerade och inte.

Här är ett smakprov:
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar